Het is lang geleden, in 1963, toen ik verhuisde van Amsterdam naar Haarlem, dat ik in mijn nieuwe woonplaats de Openbare Bibliotheek ontdekte. Die bibliotheek…
Social Media heeft verrassend veel deelnemers op het net. Als het gaat om bijvoorbeeld LinkedIn kan je je nog voorstellen dat dat allemaal te maken…
De dagbladen hebben het moeilijk. Ook in Nederland. De oorzaak lijkt Internet, maar is is meer aan de hand geweest: concentratie van titels, onvoldoende inhoudelijke…
Het kan niet worden ontkent dat in de wereld van de journalistiek en nieuwsvoorziening in Dagbladen, radio en televisie de persbureaus een belangrijke rol spelen.…
In het Internettijdperk zullen onredelijke prijsverhogingen in de ogen van de consument wel eens snel kunnen leiden tot veel rumoer op het Internet. Forums lopen…
Iemand vroeg mij waar Publishing 4.0 nu eigenlijk voor staat. Voor mij staat dat voor de vier (technische) revoluties die het verspreiden van informatie heeft…
Google kijkt naar “strings” van woorden en niet naar de context, zodat er semantische resultaten kunnen komen uit het zoeken op enkele trefwoorden zonder context.…
Het succes van de televisie is dat het mensen de gelegenheid geeft de tijd te passeren door achterover op de bank passief naar een door…
Long tail, Search Engines, Google, Internet Marketing, Web 2.0, Web 3.0 en hoe de bestaande media het internettijdperk overleven, bevechten of gebruiken. Daar gaat deze…
“Schoenmaker blijf bij je leest” en “de geschiedenis herhaalt zich”. Deze en vele andere volkswijsheden schoten mij direct door het hoofd toen de voetbalclubs uit…